
Młodzi jako protagoniści na polu mediów społecznościowych
W ostatnim dziesięcioleciu media społecznościowe stały się wyspami ewangelizacji, na których rozkwita coraz więcej inicjatyw, a jednocześnie nowe technologie torują drogę innowacyjnym formom komunikacji, pomagając wpływać na ewangelizację na nieznanych wodach. Młodsze pokolenia w naturalny sposób zapoznają się z możliwościami, jakie oferuje komunikacja cyfrowa i coraz częściej stają się protagonistami konkretnych działań.
Ks. Maciej Makuła, salezjanin, z Sektora Komunikacji Społecznej, który w ostatnich miesiącach analizował różne aspekty komunikacji społecznej w Kościele i Rodzinie Salezjańskiej, mówi szczegółowo o tym protagonizmie młodzieży w świecie cyfrowym.
W swoim czerwcowym artykule ks. Makuła skupia się właśnie na młodych ludziach i ich zdolności do poruszania się w mediach społecznościowych, zdobywania doświadczenia, odpowiedniej kultury medialnej i uczenia się zasad etycznych.
Jak twierdzi autor, odkrywanie znaków czasu, tworzenie narzędzi i realizowanie projektów z młodzieżą w dziedzinie mediów staje się pilnym wyzwaniem dla Kościoła XXI wieku. Media społecznościowe stanowią zaczyn dla działań duszpasterskich, a nawet dla głoszenia kerygmatu. Stąd tak ważna jest odpowiednia formacja, nawiązywanie kontaktów z młodymi na całym świecie i ewangelizowanie z młodymi online”.
Ks. Makuła mówi dalej, że niniejszy artykuł, wychodząc od adhortacji Christus vivit, mieści w sobie refleksje odnoszące się do nauczania Kościoła, gdy chodzi o zaangażowanie młodych ludzi w projekty medialne. Jako że ci tak dobrze poruszają się w sieciach społecznościowych, powinni być odpowiednio włączeni, aby je wypełnili Bogiem, braterstwem, zaangażowaniem.
Dużo miejsca zostało poświęcone Rodzinie Salezjańskiej i jej podejściu do młodych ludzi w świecie cyfrowym. Rodzina Salezjańska i jej członkowie mają wiele wyjątkowych predyspozycji, które pozwalają im wyruszyć w kierunku cyfrowego kontynentu misyjnego, co można było obserwować przez lata na wszystkich kontynentach.
Pełny tekst artykułu w formacie pdf
Tekst za ANS