
Łódź: Włoscy uczniowie z wizytą w szkole na Wodnej.
W ramach partnerskiej wymiany szkół programu „Erasmus+”, szkołę odwiedziła grupa uczniów z Sardynii.
W marcu do Zespołu Szkół Salezjańskich w Łodzi przyjechało dziewięcioro uczniów z Sardynii wraz z dwiema nauczycielkami.
Program pobytu miał na celu prezentację szkoły, miasta oraz polskiej kultury, a także doskonalenie umiejętności językowych. Nie zabrakło również okazji do integracji – już na początku wizyty odbyły się warsztaty zapoznawcze przeprowadzone przez panie pedagog. Goście uczestniczyli także w lekcjach języka angielskiego oraz chemii.
Ciekawym punktem programu były warsztaty językowe na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, poświęcone onomatopejom. Intrygujące okazało się porównanie onomatopei obrazujących to samo zjawisko w języku angielskim, polskim i włoskim. Szczególne zainteresowanie wzbudziło zaś zadanie polegające na rozszyfrowaniu, jak w różnych językach „mówi” kogut – okazało się, że nie wszędzie jest to „kukuryku”.
W środę liczna grupa uczniów (z klas 1a i 1b), wraz z gośćmi, wzięła udział w wycieczce do Warszawy. Odwiedzili tam Zamek Królewski oraz interaktywne muzeum „Europe Experience Warsaw”, prezentujące działalność Unii Europejskiej. Uczniowie mieli także okazję uczestniczyć w grze symulacyjnej, wcielając się w role europarlamentarzystów.
Kolejnego dnia uczestnicy wymiany udali się Centrum Języków Obcych Politechniki Łódzkiej, gdzie uczniowie oraz ich włoscy rówieśnicy wzięli udział w warsztatach dotyczących przyswajania nowego słownictwa metodą Kolba – opartą na nauce przez doświadczenie i działanie.
Nie zabrakło spacerów po Łodzi – goście zwiedzili m.in. ulicę Piotrkowską, Pasaż Róży oraz Księży Młyn, którego historię i tajemnice przybliżyła nam pani Tatiana Świderska, mama jednej z uczennic.
W piątek uczennice nauczyły gości przygotowywać tradycyjne placki ziemniaczane, które wszystkim bardzo smakowały. „Nasi włoscy przyjaciele zaprezentowali również piosenkę w języku włoskim podczas koncertu z okazji Tygodnia Języków Obcych” – mówi p. Sylwia Gajewska.
Nad przebiegiem projektu czuwały panie nauczycielki: Małgorzata Morawska oraz Justyna Śliwowska. W realizacji programu wsparły je: Magdalena Polakowska-Siwek, Marlena Michalik, Beata Brzezińska-Gołąb, Izabela Deszcz, Aleksandra Bugaj-Cymerman oraz Amelia Wrońska-Kaczmarek.




