web analytics

Wyniki wyszukiwania dla:

Pomoc dla Libanu


MODUŁ nr. 2

Moduł II projektu pn. „ (Zwiększenie jakości kształcenia i dostępu do edukacji dla 290 uczniów Salezjańskiej Szkoły Zawodowej Don Bosco Technique w El Fidar w Libanie, poprzez poprawę warunków infrastrukturalnych, podniesienie kwalifikacji kadry i zwiększenie oferty edukacyjnej w latach 2022-2023” był kontynuowanyprzez cały rok 2023. To  kompleksowe działanie rozwojowe Towarzystwa Salezjańskiego – Prowincji św. Stanisława Kostki w Warszawie w partnerstwie z Salezjańską Szkołą Zawodową w Al-Fidar, w Libanie. Założenia projektu powstały w oparciu o rzeczywistą diagnozę potrzeb placówki i stanu jakości edukacji w Libanie.

Całościowa realizacja projektu przyczyniła się bezpośrednio do podniesienia jakości edukacji zawodowej, odpowiadającej współczesnym wyzwaniom i nowoczesnym standardom. Miała również bezpośredni wpływ na zwiększenie liczby kształcących się osób, przy jednoczesnym wyrównywaniu szans edukacyjnych dziewczynek i młodych kobiet, dzieci osieroconych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Realizacja modułu II były wynikiem działań przeprowadzonych w module I, tj. przeprowadzenia modernizacji infrastruktury placówki, zwiększenie dostępu do energii elektrycznej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł, przeprowadzenia remontu i wyposażenia laboratoriów przedmiotów zawodowych oraz udzielenia bezpośredniego wsparcia finansowego najbardziej potrzebującym uczniom. Całość działań umożliwiła potrzebującym uczniom podjęci nauki w szkole, a w następstwie stworzyła warunki do podniesienia jakości oferty edukacyjnej Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w Al.-Fidar poprzez podniesienie kwalifikacji nauczycieli (w 2023 r.) Realizacja modułu II wprowadziła stabilizację zatrudnienia kadry pedagogicznej i administracyjnej. W szkole ustanowiono trwałą politykę wypłacania wynagrodzeń i finansowania dodatków do wynagrodzeń nauczycieli. Ustanowiono również stałą metodę wypłacania dodatków dla pracowników administracyjnych. W ramach modułu II zorganizowano transport zbiorowy, aby zapewnić osobom najbardziej potrzebującym i zagrożonym wykluczeniem społecznym równy dostęp do edukacji. Było to możliwe właśnie dzięki organizacji transportu zbiorowego umożliwiającego dostęp do edukacji i miejsca pracy uczniom i nauczycielom Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w Al-Fidar.

Osiągnięte rezultaty to:

– przeprowadzenie cyklu 10 szkoleń praktycznej nauki zawodu wśród wybranych nauczycieli przedmiotów zawodowych,

–  przeprowadzenie cyklu 9 szkoleń kadry pedagogicznej z zakresu rozwoju personalnego i zawodowego,

– podniesienie kompetencji zawodowych 39 nauczycieli,

– zapewnienie dostępu do wysokiej jakości edukacji zawodowej dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym, ubóstwem i społecznie marginalizowanej oraz dla nauczycieli poprzez zorganizowanie i opłacenie transportu zbiorowego,

– ustanowienie trwałej polityki płac wynagrodzeń nauczycieli i pracowników.

Projekt jest finansowany z programu „Polska Pomoc Rozwojowa 2022”, w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.  

więcej na: https://www.gov.pl/web/polskapomoc

MODUŁ nr.1

1 sierpnia 2022 roku rozpoczęliśmy realizację pierwszego modułu projektu  pn. „Zwiększenie jakości kształcenia i dostępu do edukacji dla 290 uczniów Salezjańskiej Szkoły Zawodowej Don Bosco Technique w El Fidar w Libanie, poprzez poprawę warunków infrastrukturalnych, podniesienie kwalifikacji kadry i zwiększenie oferty edukacyjnej w latach 2022-2023”. Partnerem tego projektu jest Lycée Professionnel DON BOSCO Technique – Salezjańska Szkoła Zawodowa w Libanie.

Stworzono fundusz stypendialny dla najbardziej potrzebujących uczniów, dzięki któremu 100 osób otrzymało wsparcie finansowe przeznaczone na kontynuację edukacji. Kryteria wyboru osób objętych stypendiami zostały dokładnie określone. Wybierano uczniów spośród następujących grup: uczniowie ze specjalnymi potrzebami, uczniowie pochodzący z rodzin ubogich, uczniowie podejmujący pracę w celu wsparcia finansowego swoich rodzi, uczniowie osieroceni oraz wychowywani przez jednego rodzica/opiekuna. Szczególną uwagę w przyznawaniu stypendiów poświęcono dziewczętom. Poza tym, na podstawie ofert, wybrano najlepszego dostawcę i realizatora usług instalacji paneli słonecznych, dzięki czemu zakupiono i zainstalowano system 45kVa Standby Power, co przyczyniło się nie tylko do zabezpieczenia szkoły w stałą dostawę prądu i obniżyło koszty energii elektrycznej o 60%, ale również, dzięki użyciu odnawialnych źródeł energii do zwiększenia pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Sale zajęciowe poddano pracom remontowym i modernizacyjnym polegającym na wyciszeniu akustycznym, wyposażeniu w sprzęt nagłaśniający, zakupie 8 projektorów, 24 laptopów oraz aktualizacji systemu dla laboratorium zajęć informatycznych. W ramach realizacji projektu dokonano również zakupu i montażu systemu zasilania awaryjnego. Dzięki zrealizowanym działaniom – zakupowi sprzętu i prac remontowych i modernizacyjnych zwiększyła się jakość nauczania w Salezjańskiej Szkole w El-Fidar, a dodatkowo dzięki systemowi stypendialnemu zwiększony został dostęp do edukacji zawodowej wśród najbardziej potrzebującej młodzieży, szczególnie tej zagrożonej wykluczeniem społecznym i marginalizacją.

Do końca roku 2022 zrealizowaliśmy założone cele, a rezultaty działań to:

– Stworzenie funduszu stypendialnego dla 100 uczniów,

– Wyposażenie budynku Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w El-Fidar w system paneli słonecznych,

– Wyposażenie sal zajęciowych Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w El-Fidar w komplet sprzętu: izolację akustyczną, sprzęt oświetleniowy i nagłaśniający,

– Wyposażenie sal zajęciowych w komplet projektorów przeznaczonych do prowadzenia zajęć i użytku przez nauczycieli i uczniów,

– Wyposażenie Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w El-Fidar w system zasilania awaryjnego

– Wyposażenie laboratoriów Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w El-Fidar w komplet urządzeń do prowadzenia kursów mechaniki,

– Wyposażenie pracowni informatycznej Salezjańskiej Szkoły Zawodowej w El-Fidar w komplet aktualizacji dla laboratorium kursu informatycznego.


Projekt jest finansowany z programu „Polska Pomoc Rozwojowa 2022”, w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.