Budowa obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap II i III.
1. Formularz oferty
2. Treść zapytanie
3. Oświadczenie dla wykonawcy.
4. Wzór umów
AD1. Formularz oferty:
………………………………………… …………………………………….
(nazwa i adres wykonawcy) (miejscowość, data)
tel. …………………………….
Adres poczty elektronicznej: …………………………………………….
…………………………………………….
(zamawiający)
……………………………………………. ……………………………………………. (adres)
OFERTA
Odpowiadając na zaproszenie do złożenia oferty cenowej w postępowaniu prowadzonym przez Towarzystwo Salezjańskie – Inspektorię (Prowincję) św. Stanisława Kostki z siedzibą przy ul. Kawęczyńska 53, 03-775 Warszawa o udzielenie zamówienia na:
Budowę obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap ………
(nazwa nadana zamówieniu)
- Oferuję wykonanie roboty budowlanej będącej przedmiotem zamówienia, zgodnie z wymogami opisu przedmiotu zamówienia i dokumentacją techniczną, za cenę:
wartość netto: ………………………. zł
(słownie: ……………………………………………………………………………………….)
wartość podatku VAT ……….. %, tj. ……………………………… zł
(słownie: ……………………………………………………………………………………….)
wartość brutto: ………………………. zł
(słownie: ……………………………………………………………………………………….)
- Termin wykonania zamówienia: do …………..………. r.
- Oferowany okres gwarancji: …………………………………………………………………………….
- Oświadczam, że zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń. Rozliczenie za wykonany przedmiot zamówienia nastąpi zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie umowy. Oświadczam, że cena podana jak wyżej, zawiera wszystkie koszty wykonania zamówienia, jakie ponosi Zamawiający w przypadku wyboru niniejszej oferty.
- Oświadczamy, że całość zamówienia:
wykonamy własnymi siłami *** zamierzamy powierzyć Podwykonawcom *** wykonanie następujących części zamówienia: (należy wskazać zakres przewidziany do realizacji przez Podwykonawców oraz firmę Podwykonawcy):
*** – niepotrzebne skreślić
12. Oświadczamy, że:
a) zostaliśmy poinformowani zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO1) o przetwarzaniu moich danych osobowych na potrzeby niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia oraz zawarcia i realizacji umowy.
b) wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu i zobowiązuję się wypełnić je wobec osób fizycznych od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskam w celu zawarcia i realizacji umowy.
- Załącznikami do niniejszego formularza oferty stanowiącymi integralną część oferty są:
- Oświadczenie Wykonawcy
- Uprawnienia kierownika budowy niezbędne do wykonania robót
- Potwierdzenie kwalifikacji kierownika budowy
………………………………………
(podpis i pieczątka wykonawcy lub osoby uprawnionej)
AD2. Treść zapytania
Budowa obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap ………..
Warszawa, 23 grudnia 2024 r.
Towarzystwo Salezjańskie Inspektoria (Prowincja) św. Stanisława Kostki z siedzibą
przy ul. Kawęczyńska 53 03-775 w Warszawie
ZAPRASZA
do złożenia oferty cenowej dotyczącej:
budowy obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap II i III
(nazwa nadana zamówieniu)
1. Przedmiot zamówienia: roboty budowlane obejmujące etap II i III budowy – z tym zastrzeżeniem, że etap III stanowi opcjonalną część zamówienia, które realizowane będzie na mocy odrębnej umowy obejmującej Umowa na etap III (rok 2026) zostanie zawarta w styczniu 2026 r pod warunkiem otrzymania przez Województwo Mazowieckie w 2026 r. środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i przekazania ich Zamawiającemu. W związku z powyższym wykonawca jest związany ofertą złożonym w niniejszym postępowaniu do 30 stycznia 2026 r.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie II etapu (oraz opcjonalnie III etapu) budowy budynku domu opieki/rehabilitacji osób niepełnosprawnych
funkcja budynku: budynek instytucji ochrony zdrowia świadczący usługi zakwaterowania, z opieką lekarską i pielęgniarską dla ludzi starszych, niepełnosprawnych, itp.
Ze względu na współfinansowanie inwestycji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej: PFRON, przekazanych do dyspozycji Samorządu Województwa Mazowieckiego, oferta obejmuje
Etap II – Zakres inwestycji określony w zadaniu na 2025 r., tj.:
- Nadproża żelbetowe w ścianach murowanych
- Belki i podciągi żelbetowe
- Wieńce na ścianach konstrukcyjnych
- Schody żelbetowe
- Stropy nad parterem
- Ściany i piętra
- Ściany żelbetowe/szyb windowy
- Słupy żelbetowe
- Nadproża żelbetowe w ścianach murowanych
- Belki i podciągi żelbetowe
- Wieńce na ścianach konstrukcyjnych
- Konstrukcja dachu
- Pokrycie dachu
- Ścianki działowe – parter
- Ścianki działowe – I piętro
- Wewnętrzne ścianki działowe – aluminiowe
- Zewnętrzna ślusarka aluminiowa (okna i drzwi)
- Roboty instalacji elektrycznej – trasy kablowe
- Roboty instalacji elektrycznej – układanie przewodów
- Roboty instalacji elektrycznej – instalacja wyrównawcza
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – układ wodomierzowy
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – armatura instalacji
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – rury z tworzyw sztucznych
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – rury stalowe
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN –hydranty
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – armatura czerpalna
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – Izolacja rur stalowych
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – izolacja rur z tworzyw sztucznych
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – separator
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – kanalizacja posadzkowa
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – kanalizacja prowadzona po ścianach i w bruzdach
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – urządzenia
- Instalacja sanitarna – WOD-KAN – prace ogólnobudowlane i pomocnicze instalacji
Etap III – Zakres inwestycji określony w zadaniu na 2026 r., tj.:
- Stolarka drzwiowa wewnętrzna
- Izolacja przeciw wilgoci, cieplna i przeciw dźwiękowa (parter)
- Izolacja przeciw wilgoci, cieplna i przeciw dźwiękowa (poddasze)
- Podłoża, wylewki, posadzki
- Tynki z gotowych zapraw wykonywane maszynowo
- Okładzina z płyt gipsowo-kartonowych
- Okładzina z płytek glazurowanych
- Malowanie farbami emulsyjnymi
- Elementy ślusarskie
- Winda
- Elewacja
- Tarasy drewniane
- Drogi i chodniki
- Zieleń
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza PWP
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza RG
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza RKG
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza RSOLAR
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza R01
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza R02
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza R11
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza RKu
- Roboty instalacji elektrycznej – tablica rozdzielcza RK
- Roboty instalacji elektrycznej – instalacja oświetlenia i gniazd wtyczkowych
- Roboty instalacji elektrycznej – ochrona odgromowa
- Roboty instalacji elektrycznej – instalacja przyzywowa
- Roboty instalacji elektrycznej – sygnalizacja pożarowa
- Instalacja gazowa
- Aktywny System Bezpieczeństwa Instalacji Gazowej
- Instalacja grzewcza – Technologia źródła ciepła
- Instalacja grzewcza – rurociągi stalowe
- Instalacja grzewcza – armatura przed nagrzewnicami central wentylacyjnych
- Instalacja grzewcza –rozdzielacze ogrzewania podłogowego oraz grzejnikowe
- Instalacja grzewcza – rurociągi z tworzyw sztucznych – podejścia do grzejników
- Instalacja grzewcza – urządzenia grzewcze
- Instalacja grzewcza – instalacja ogrzewania podłogowego
- Instalacja grzewcza – izolacje termiczne rurociągi stalowe
- Instalacja grzewcza – izolacje termiczne rurociągi z tworzyw sztucznych
- Instalacja grzewcza – prace ogólnobudowlane i pomocnicze instalacji grzewczej
Szczegółowe warunki oraz zakres zamówienia określają dalsza dokumentacja techniczna, przedmiar robót, obejmujące zakres niniejszego zapytania ofertowego oraz wzór umowy – stanowiące załączniki do niniejszego zapytania.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia:
II etap: do 28 listopada 2025 r.
III etap: od 1 stycznia 2026 r. do 30 listopada 2026 r.
4. Forma rozliczenia za wykonane roboty:
Faktury częściowe
5. Przy wyborze oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
– cena 100 %
Jeżeli najkorzystniejsza oferta złożona w wyniku zaproszenia do składania ofert przewyższy kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji współfinansowanej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz środków własnych Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza negocjacje z oferentem, który złożył najkorzystniejszą ofertę.
6. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
6.1 Uprawnienia kierownika budowy niezbędne do kierowania robotami budowlanym w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub odpowiadające im wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia w/w funkcji. Dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023 r., poz. 334). Na potwierdzenie powyższego Wykonawca winien przedstawić dane kierownika budowy wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia.
6.2 Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835), którego wzór zostaje załączony do wzoru oferty. Niezałączenie wskazanego oświadczenia spowoduje odrzucenie oferty.
7. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
7.1 Cena oferty powinna zawierać wszystkie składniki cenotwórcze.
7.2 Wykonawca zobowiązany jest do kompleksowego zrealizowania zamówienia w zakresie wszystkich prac wynikających z w/w dokumentacji technicznej. Wykonawca zobowiązany jest przewidzieć wszystkie niezbędne koszty i prace do kompleksowego zrealizowania zamówienia, wynikające wprost z dokumentacji technicznej, jak również koszty w nich nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się dokładnie z dokumentacją techniczną.
8. Opis sposobu przygotowania oferty:
8.1. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie;
8.2. Ceny podane w ofercie muszą być wyrażone cyfrowo i słownie, oferta powinna być napisana w języku polskim czytelną i trwałą techniką;
8.3. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres zamawiającego nazwę i adres wykonawcy oraz napis:
„Budowa obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap II i III.
Do oferty należy załączyć oświadczenie
9. Miejsce i termin złożenia oferty cenowej:
Ofertę należy złożyć do dnia: 14.01.2025 r. do godz. 1200 w zaklejonej kopercie, w siedzibie zamawiającego, tj. w siedzibie
Towarzystwa Salezjańskiego ul. Kawęczyńska 53 03-775 w Warszawie
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona wykonawcy bez otwierania. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu na jej składanie.
10. Miejsce i termin otwarcia oferty:
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 15.01.2025 r. o godz. 1000 w siedzibie zamawiającego w siedzibie
Towarzystwa Salezjańskiego ul. Kawęczyńska 53 03-775 w Warszawie
11. Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
Aleksandra Jakubczyk, tel. +48 570 020 562
12. Informacje dotyczące zawierania umowy:
Umowa na etap II (rok 2025) zostanie zawarta niezwłocznie po wybraniu najkorzystniejszej oferty. Umowa na etap III (rok 2026) zostanie podpisana w styczniu 2026 r pod warunkiem otrzymania przez Województwo Mazowieckie w 2026 r. środków finansowych z PFRON i przekazania ich Zamawiającemu.
13. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy:
Umowa zostanie zawarta zgodnie z załączonym wzorem, z uwzględnieniem wartości cenowych wybranej oferty.
Oferent zobowiązany jest zaoferować minimalny okres gwarancji jakości wykonanych robót w wymiarze 48 miesięcy.
14. Informacja dotyczą źródła finansowania:
Inwestycja współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej: PFRON
Przygotowała: Joanna Brzosko
W załączeniu:
- Załącznik 1 – Formularz Oferty
- Wzór umowy
- OŚWIADCZENIE dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia
- Zapytanie ofertowe
Dokumentacja techniczna oraz przedmiar robót zostaną udostępnione na wniosek zainteresowanych w siedzibie Towarzystwa Salezjańskiego przy ul. Kawęczyńskiej 53, w Warszawie.
AD3. Oświadczenie wykonawcy
pieczęć Oferenta
OŚWIADCZENIEdotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia |
Świadczenie robót budowlanych budowy obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap …..
OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
1. Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu na podstawie:
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835)
oraz
- art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576 Rady (UE), wyklucza się rosyjskich Wykonawców
a także
podwykonawcy, dostawcy i podmioty, na których zdolności wykonawca polega, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia, jeżeli taki podwykonawca, dostawca, podmiot, na którego zdolności wykonawca polega, należy do którejkolwiek z kategorii podmiotów wymienionych w art. 5k ust 1 ppkt a-c,
i nie jestem:
– obywatelem rosyjskim, osobą fizyczną lub prawną, podmiotem lub organem z siedzibą w Rosji;
– osobą prawną, podmiotem lub organem, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50% należą do obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
– osobą fizyczną lub prawną, podmiotem lub organem działającym w imieniu lub pod kierunkiem:
1. obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji lub
2. osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50% należą do obywateli rosyjskich lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji,
oraz że żaden z jego podwykonawców, dostawców i podmiotów, na których zdolności Wykonawca polega, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia, nie należy do żadnej z powyższych kategorii podmiotów.
………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r. ……………………………………
podpisy Wykonawcy lub osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy
Oświadczam*, że zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia na podstawie art. Dz.U.2024.507 t.j. z dnia 2024.04.04
Szczególne rozwiązania w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służące ochronie bezpieczeństwa narodowego.
…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r. ……………………………………
podpisy Wykonawcy lub osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy
*Wypełnić wyłącznie w przypadku, jeżeli zachodzą wskazane przesłanki
OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:
Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.
…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r.
…………………………………………
podpisy Wykonawcy lub osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy
AD4. Wzór umów
UMOWA
zawarta w dniu ………….. r.
pomiędzy:
Towarzystwem Salezjańskim zwanym dalej ZAMAWIAJĄCYM, reprezentowanym przez:
………………………………………………………………………………….
a
………………………………………………………………………………….
z siedzibą: …………………………………………………………………….
NIP: ………………………… REGON ………………………………………
zwanym dalej WYKONAWCĄ, reprezentowanym przez:
…………………………………………………………………………………………………………
Niniejsza umowa została zawarta w wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawcy z dnia …………………. 2024 r. w postępowaniu prowadzonym w formie zapytania ofertowego.
PRZEDMIOT UMOWY
§ 1
Przedmiotem niniejszej umowy jest wykonanie robót budowlanych pn.: Budowa obiektu służącego rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych pn. „Sosnowy zakątek – budowa domu opieki/rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych: duchownych i świeckich” – etap …… , zgodnie z dokumentacją projektową, dostarczoną Wykonawcy i złożoną ofertą przetargową.
OBOWIĄZKI STRON
§ 2
- Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac określonych w §1 zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, ofertą, dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną oraz na ustalonych niniejszą umową warunkach, a także uzgodnionymi z Zamawiającym zmianami podjętymi w trakcie realizacji prac.
- Wykonawca przed zgłoszeniem obiektu do odbioru końcowego zobowiązany jest na własny koszt dokonać odbiorów technicznych i niezbędnych badań oraz pomiarów przez uprawnione do tego jednostki. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności na wbudowane materiały, sprzęt i urządzenia.
- Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć, oznakować roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przyjęcia placu budowy.
- Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania na terenie budowy obowiązujących przepisów bhp i ppoż.
- Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przy robotach odpowiedniego nadzoru technicznego oraz pracowników o kwalifikacjach niezbędnych do odpowiedniego i terminowego wykonania robót.
- Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną budowy oraz sporządzi geodezyjną dokumentację powykonawczą na własny koszt – w 3 egz.
- Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia niezbędnych badań laboratoryjnych w pełnym zakresie.
- Współpraca ze służbami Zamawiającego,
- Prowadzenie robót w systemie wielozmianowym, jeżeli będzie to niezbędne dla zachowania terminu wykonania robót.
- Wykonanie przedmiotu umowy w uzgodnionych terminach.
- Zamawiający zobowiązuje się do:
- dostarczenia dokumentacji projektowej przedsięwzięcia, obejmującej projekt budowlany wraz ze zezwoleniem na realizację inwestycji i projekty wykonawcze.
- przekazania Wykonawcy placu budowy w dniu podpisania umowy
- zapewnienia odbioru wykonanych robót z wyjątkiem tych, które zostały wykonane niezgodnie z wymogami technicznymi lub postanowieniami umowy,
- zapłaty umówionego wynagrodzenia zgodnie z warunkami określonymi w umowie i harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik do Umowy.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
§ 3
1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy do dnia …………… r.
WYNAGRODZENIE ZA PRZEDMIOT UMOWY, ODBIÓR ROBÓT
§ 4
- Ustalone w wyniku złożonej oferty cenowej wynagrodzenie ryczałtowe na podstawie oferty Wykonawcy wynosi: cena brutto …………………………. zł (słownie: ……………………….), w tym: cena netto ……………. zł i podatek VAT w wysokości 23 %, co stanowi kwotę …………………..… zł.
- Wynagrodzenie nie będzie podlegać zmianom z zastrzeżeniem sytuacji określonych w § 13 ust 3 umowy
- Wykonawca oświadcza, że na etapie przygotowywania oferty zapoznał się z przedmiotem zamówienia i wykorzystał wszelkie środki mające na celu ustalenie wynagrodzenia obejmującego całość niezbędnych prac związanych z wykonaniem przedmiotu umowy.
- Kosztorys ofertowy Wykonawcy stanowi jedynie materiał pomocniczy do określenia wartości robót. Służy on wyłącznie do określenia cen jednostkowych określonych elementów robót oraz rodzaju oferowanych materiałów. Nie służy on natomiast do rozliczenia rzeczowego zakresu wykonanych robót w przypadku ewentualnego żądania przez Wykonawcę dodatkowej zapłaty, jeżeli na etapie wykonawstwa stwierdzi, że dokonał błędnego przedmiaru robót lub błędnie przyjął technologię robót. Wszelkie rozbieżności w dokumentacji zostały wyjaśnione i usunięte na etapie przeprowadzonego postępowania przetargowego.
- Wynagrodzenie za przedmiot umowy obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem i odbiorem przedmiotu umowy i innych świadczeń niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.
§ 5
- Rozliczenie wykonanych robót będzie dokonywane po odebraniu tych robót przez Zamawiającego, przy czym strony ustalają następujące formy rozliczenia za wykonane roboty
Faktury częściowe nie więcej niż do wyczerpania 80 % zaawansowania prac oraz faktura końcowa.
- Faktury częściowe wystawiane będą na podstawie protokołów odbioru części zamówienia (części robót) zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego obejmującego poszczególne części zamówienia ujęte w harmonogramie.
- Faktura końcowa wystawiona zostanie na następujących zasadach:
- wystawiona po wykonaniu wszystkich prac objętych Umową i złożeniu przez Wykonawcę oświadczenia, że rozliczył wszystkie wykonane prace i jest to faktura ostateczna,
- wykonawca załączy oświadczenia podwykonawców potwierdzające, iż nie wnoszą oni roszczeń do wzajemnych rozliczeń finansowych wynikających z zawartych umów,
- podstawą wystawienia faktury końcowej będzie protokół komisyjnego odbioru wykonania robót będących Przedmiotem Umowy z kompletem dokumentów i dokumentacji powykonawczej, w tym oświadczeń, o których mowa wyżej.
- będzie płatna w ciągu 30 dni po spełnieniu wymagań określonych w lit. a-c i od daty doręczenia faktury Zamawiającemu.
- Faktura końcowa wystawiona zostanie na następujących zasadach:
W przypadku, gdy Wykonawca część robót powierzy podwykonawcom do faktury należy lub dostarczyć Zamawiającemu, w przypadku faktury złożonej w formie elektronicznej, oświadczenia podwykonawców o zapłacie wynagrodzenia za roboty, których dotyczy dana faktura przez Wykonawcę. W przypadku niezłożenia przedmiotowego oświadczenia Zamawiający ma prawo wstrzymać się z wypłatą wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy lub uiścić go bezpośrednio na rzecz Podwykonawcy.
- Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy będzie płatne przelewem na jego rachunek nr ……………………………………………………… w Banku ……………………………… w ……………………………… w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego.
§ 6
- Zamawiający, po zgłoszeniu przez Wykonawcę przedmiotu umowy do odbioru końcowego i potwierdzeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego gotowości obiektu do odbioru, w ciągu 7 dni powoła komisję odbioru końcowego, która w ciągu kolejnych 7 dni winna zakończyć czynności odbioru lub odmówić odbioru, uzasadniając swoją decyzję na piśmie. Podstawą odmowy odbioru, będzie sytuacja, o której mowa w §6 ust 5 pkt 1 umowy – tj. w razie istnienia wad, do czasu ich usunięcia przez wykonawcę.
- Dokumentem odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych w dniu odbioru wad.
- W przypadkach, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 (odbiory częściowe) Zamawiający obowiązany jest do dokonania odbioru części robót w terminie 7 dni od daty ich zgłoszenia do odbioru przez Wykonawcę.
- W przypadku robót zanikowych lub ulegających zakryciu Zamawiający obowiązany jest dokonać ich odbioru technicznego w terminie 3 dni od daty ich zgłoszenia do odbioru przez Wykonawcę.
- Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:
- jeżeli wady nadają się do usunięcia może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad,
- jeżeli wady nie nadają się do usunięcia, może żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi na koszt Wykonawcy lub obniżenia przysługującego wynagrodzenia.
- Wykonawca ma prawo do wystawienia faktury końcowej po usunięciu wszystkich wad. Potwierdzenie usunięcia wad następuje w formie pisemnej w ciągu 3 dni roboczych od daty zgłoszenia ich usunięcia przez Wykonawcę.
- Żądając usunięcia stwierdzonych wad, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy termin technicznie uzasadniony na ich usunięcie.
- W przypadku nie usunięcia przez Wykonawcę zgłoszonej wady w wyznaczonym terminie, Zamawiający może usunąć wadę w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt po uprzednim pisemnym powiadomieniu Wykonawcy.
- W razie stwierdzenia wad nie nadających się do usunięcia, Zamawiający ma prawo obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości.
- Do czasu zakończenia odbioru końcowego Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonane roboty.
KARY UMOWNE, GWARANCJE
§ 7
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
- w przypadku niedotrzymania terminu zakończenia prac określonego w § 3 ust. 1 niniejszej umowy w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,
- za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym lub stwierdzonych w przeglądach gwarancyjnych w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki, liczone od dnia wyznaczonego na usunięcie wad do dnia faktycznego usunięcia,
- za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto.
- za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy, inne aniżeli określone w pkt 1, 2, 3 w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto, w szczególności za:
- nieuzasadnione zaniechanie wykonywania prac określonych umową, trwające powyżej 20 dni,
- nieuzasadnione niepodjęcie prac określonych umową w terminie 20 dni od dnia przekazania placu budowy.
- Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną:
- w przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto, oraz wskazanej w § 12 ust. 3 umowy.
- Strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania do wysokości szkody rzeczywiście poniesionej.
- W razie naliczenia kar umownych Zamawiający potrąci je z wystawionych faktur.
- W przypadku opóźnienia w opłacaniu faktur Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki ustawowe.
§ 8
- Wykonawca niniejszym udziela gwarancji jakości na wykonane roboty na okres ………. miesięcy od daty podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego.
- wady ujawnione w okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest usuną w terminie 7 dni od daty zgłoszenia niezwłocznie po zawiadomieniu i wydaniu polecenia przez Zamawiającego,
- zgłoszenie wady może dokonać się pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej;
- w przypadku niezachowania terminu wyznaczonego przez Zamawiającego, Zamawiający ma prawo powierzyć usunięcie wady osobie trzeciej na wyłączny koszt i ryzyko Wykonawcy, co nie pozbawia go dochodzenia innych roszczeń przewidzianych niniejszą umową.
- Wszelkie koszty związane z wykonywaniem gwarancji ponosi Wykonawca.
- Wykonawca rozszerza odpowiedzialność z tytułu rękojmi i oświadcza, że okres rękojmi na wykonane roboty wynosi tyle samo ile okres gwarancji od daty podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 9
- 1. Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom następujący zakres robót:
- ……………—–……………………………
- ……………—–……………………………
- Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą jest wymagana każdorazowo zgoda Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek w ciągu 14 dni od daty zawarcia niniejszej umowy przedstawić Zamawiającemu umowę z podwykonawcą lub jej projekt wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub jej projekcie. Jeżeli Zamawiający w ciągu 14 dni od jej przedstawienia nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, należy uważać, iż wyraził zgodę na jej zawarcie.
- Zasadę określoną w ust. 2 stosuje się odpowiednio w przypadku zawarcia umowy podwykonawcy z dalszym podwykonawcą.
- Zlecenie wykonania części robót podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania Wykonawcy.
- W przypadku zawarcia umowy Wykonawcy z podwykonawcą lub podwykonawcy z dalszym podwykonawcą, zmiany lub zatrudnienia nowego podwykonawcy, zmiany warunków umowy z podwykonawcą bez zgody Zamawiającego oraz w przypadku nieuwzględnienia sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy zgłoszonych przez Zamawiającego zgodnie z ustaleniami ust. 2, Zamawiający jest zwolniony z odpowiedzialności.
- W sytuacji określonej w ust. 5 Zamawiającemu przysługują uprawnienia w postaci: odmowy podpisania protokołu odbioru robót z tytułu realizacji umowy przez Wykonawcę do czasu dostosowania warunków umów do ustaleń określonych w umowie.
§ 10
Strony wyznaczają swoich przedstawicieli na budowie:
- Zamawiający:
……………………………………………………….
- Wykonawca:
………………………………………………………
§ 11
- Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić, jeżeli Wykonawca:
- nie przystąpił do realizacji umowy w ciągu 20 dni od dnia przejęcia terenu budowy lub zaniechał jej realizacji przez okres 20 dni z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego – oświadczenie o odstąpieniu może być wówczas złożone w terminie do 3 dni od zajścia każdego z powyższych zdarzeń,
- w istotny lub w rażący sposób zaniedbuje wykonywanie zobowiązań umownych i nie reaguje na pisemne zastrzeżenia Zamawiającego – oświadczenie o odstąpieniu może być wówczas złożone w terminie do 3 dni od wystosowania zastrzeżenia,
- jest w zwłoce w wykonaniu przedmiotu umowy przekraczającej okres 20 dni – oświadczenie o odstąpieniu może być wówczas złożone w terminie do 3 dni od upływu wskazanego okresu,
- Niezależnie od przyczyn określonych w ust. l w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
- Odstąpienie od umowy przez Wykonawcę może nastąpić, jeżeli Zamawiający wstrzymał wykonywanie robót na okres dłuższy niż 60 dni, z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy – oświadczenie o odstąpieniu może być wówczas złożone w terminie do 3 dni od zajścia powyższego zdarzenia.
- Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- W przypadku odstąpienia od umowy Strony zobowiązane są do następujących czynności:
- sporządzenia protokołu z inwentaryzacji wykonanych robót według daty odstąpienia od Umowy,
- zabezpieczenia przerwanych robót na koszt Strony, która ponosi odpowiedzialność za odstąpienie od Umowy,
- sporządzenia wykazu materiałów i urządzeń, których nie można wykorzystać do realizacji innych robót, za które zapłaci Strona odpowiedzialna za odstąpienie od umowy,
- Zamawiający zobowiązany jest do zapłacenia wynagrodzenia za roboty wykonane i potwierdzone protokołem odbioru.
§ 12
- Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem.
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w następującym zakresie i okolicznościach:zmiany terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w następujących przypadkach:
- wystąpienie konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia robót, których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania,
- wstrzymanie realizacji robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
- wstrzymanie realizacji robót przez właściwe organy administracji publicznej bądź orzeczeniem sądu,
- przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organ administracji decyzji, zezwoleń, itp.,
- odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,
- konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej oraz konieczności przeprojektowania określonych zakresów obiektu w trakcie realizacji inwestycji, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,
- konieczności wykonania robót wykopaliskowych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy,
- wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny,
- wystąpienie szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną,
- siły wyższej,
- zmiany obowiązujących przepisów prawa,
- zmiany materiałów koniecznych do wykonywania robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego lub wynikająca z niedostępności na rynku tych materiałów spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku,
- zmiany jakości materiałów i innych cech charakterystycznych któregokolwiek elementu robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego,
- wystąpienia warunków geologicznych, archeologicznymi lub terenowych odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
- wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej na wykonanie robót zamiennych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej i uzyskania założonego efektu użytkowego oraz zmiany obowiązujących przepisów prawa,
- zmniejszenia zakresu rzeczowego w obiektywnie uzasadnionych przypadkach,
- zmiany Podwykonawcy robót, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniem przez nowego Podwykonawcę takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny.
- W przypadku okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 2) – 6) dopuszcza się zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy na podstawie kosztorysu różnicowego zaakceptowanego przez Zamawiającego.
- Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę lub sporządzenie przez strony stosownego protokołu.
§ 13
Wykonawca nie ma prawa do przelania, bez zgody Zamawiającego, wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich.
§ 14
W sprawach nie uregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, polskiego prawa budowlanego.
§ 15
Spory powstałe na tle realizacji niniejszej umowy będą rozstrzygane przez właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 16
- Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
- Integralną częścią umowy są:
- dokumentacja techniczna
- oferta Wykonawcy
WYKONAWCA: ZAMAWIAJĄCY: