web analytics

Wyniki wyszukiwania dla:

Legionowo. Światowy Dzień Języka Angielskiego

Międzynarodowy Dzień Języka Angielskiego nie przez przypadek ustalono na 23 kwietnia. Jak niektórzy twierdzą, ta data jest uznawana za dzień narodzin i śmierci Williama Szekspira.

Najsłynniejszy pisarz angielski żył i tworzył na przełomie XVI i XVII wieku. „Romeo i Julia”, „Hamlet” czy „Makbet” to niektóre z jego słynnych i ciągle aktualnych dzieł.

Ale czy wiemy o tym, że W. Szekspir jest twórcą nie tylko słynnego „to be or not to be”, ale także setek słów oraz nowych idiomów, z których wiele funkcjonuje do dziś. Poznajmy kilka z nich:

Wild goose chase” – „szukaj wiatru w polu”; wyrażenie pochodzi z dramatu „Romeo i Julia” i używamy go, gdy mówimy o poszukiwaniu czegoś nieuchwytnego, kiedy nie widzimy szans na powodzenie i odnalezienie tego, czego szukamy.

There’s a method to his madness” – „w tym szaleństwie jest metoda”; to wyrażenie pojawia się w „Hamlecie” – sztuce wszechczasów – oznacza podejmowanie z pozoru nieprzemyślanych działań, mogących skutkować sukcesem.

Love is blind” – „miłość jest ślepa”; wyrażenie pochodzi z  „Kupca weneckiego” – znaczenie zna chyba każdy i nie trzeba wyjaśniać 🙂

Break the ice” – „przełamać pierwsze lody”; oznacza sytuację, kiedy poznajemy kogoś i zaczynamy czuć się przy nim swobodniej.

Podobno Szekspir wprowadził do języka angielskiego ponad 1600 nowych słów, zwrotów i idiomów.

W ramach obchodów Dnia Języka Angielskiego uczniowie salezjańskiej legionowskiej szkoły utrwalali znajomość angielskiego, grając w gry edukacyjne firmy „Regipio”.

Zajęcia okazały się świetnym pomysłem na utrwalenie słówek, zasad gramatyki, poznanie nowych wyrażeń, czasów czy konstrukcji językowych. Co więcej, wspólna zabawa była okazją do tego, żeby rozwijać inne umiejętności, takie jak: kreatywność, współpraca i współzawodnictwo. Wydaje się, że gry edukacyjne przypadły uczniom do gustu i częściej będą wykorzystywane jako forma edukacyjna.

Zapraszamy również do udziału w konkursie „GameUp Challenge”. Celem turnieju jest zaangażowanie uczniów w tworzenie gier edukacyjnych do różnych przedmiotów – szczegóły znajdują się na plakacie.

 


Podziel się tym wpisem: